SEX APPEAL IN MARKETING AND ITS EMOTIONAL IMPACT

Authors

  • Luciana Parisotto Médica
  • Flavia Soria
  • Káia B. Guaragna
  • Margarida Rodrigues
  • Matias Strassburger
  • Mônica H. Zunta
  • Sandra Fayet Lorenzon
  • Artur Vecchi

DOI:

https://doi.org/10.35919/rbsh.v16i2.470

Abstract

The present article aim to evaluate the emotional impacat of sex appeal used by marketing in Media. A brief bibliographic revision about some fundamental principles of sex appeal in marketing and their emotional impact in people's sexual life is presented. Some psicodinamic considerations are discussed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Luciana Parisotto Médica

Psiquiatra. Mestre em Medicina. Coordenadora do Núcleo de Sexualidade da SPRS. 

Flavia Soria

Médica Ginecologista e Obstetra. 

Káia B. Guaragna

Médica Ginecologista e Obstetra

Margarida Rodrigues

Médica Psiquiatra. Membro Efetivo da SPRS. 

Matias Strassburger

Médico Psiquiatra. Membro Efetivo da SPRS, Membro Graduado da SPPA. 

Mônica H. Zunta

Médica Psiquiatra. Membro Efetivo da SPRS. 

Sandra Fayet Lorenzon

Médica Psiquiatra da Infância e da Adolescência. Mestre em Medicina. 

Artur Vecchi

Economista. Especialista em Marketing, Mestre em Administração de Empresas.

Published

2005-12-16

How to Cite

Parisotto Médica, L. ., Soria, F. ., B. Guaragna, K. ., Rodrigues, M. ., Strassburger, M. ., H. Zunta, M. ., … Vecchi, A. . (2005). SEX APPEAL IN MARKETING AND ITS EMOTIONAL IMPACT. Revista Brasileira De Sexualidade Humana, 16(2). https://doi.org/10.35919/rbsh.v16i2.470

Issue

Section

TEMA: SEXUALIDADE E CULTURA