PAINTING THE SEVEN(XO) ON THE SCHOOL WALLS HACER

Authors

  • Maria José Souza Pinho Universidade do Estado da Bahia
  • Marihen de Souza Nogueira Universidade do Estado da Bahia

DOI:

https://doi.org/10.35919/rbsh.v35.1131

Keywords:

Graphics, Gender, Sexuality, School culture

Abstract

When we enter a Graduate Program, we connect through research and learn to see the school routine with different eyes. A simple drawing on the walls of schools invites us to an interpretative bias based on the theories studied. Thus, phrases, words and drawings related to gender and sexuality issues present in schools need to be problematized in order to understand the phenomena involved. The construction of this article has as object graphics with sexual content found in a state school. The aim is to analyze these graphics, understanding their relationship with aspects of school culture. The analysis of the images and texts had an interpretative and critical character, relating to the theoretical references, thus concluding that gender and sexuality emerge on school walls, as a form of expression of the lived.

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Author Biographies

Maria José Souza Pinho, Universidade do Estado da Bahia

Mestre em Educação (UFBA). Especialista em Docência do Ensino Superior (UCAM). Licenciada em Ciências Biológicas (UCSal). Professora Adjunta (UNEB). Líder do Grupo de Pesquisa GEEC- Grupo de Estudos em Educação Científica. 

Marihen de Souza Nogueira, Universidade do Estado da Bahia

Mestranda em Educação e Diversidade  UNEB-Universidade do estado da Bahia, Jacobina-Bahia,Brasil. Especialista em Metodologia do Ensino de História (FAC). Graduada em História (UNEB). Professora da rede pública (SEC-BAHIA) Grupo de pesquisa: GEEC -Grupo de Estudos em Educação Científica. 

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Published

2024-12-18

How to Cite

Pinho, M. J. S., & Nogueira, M. de S. (2024). PAINTING THE SEVEN(XO) ON THE SCHOOL WALLS HACER . Revista Brasileira De Sexualidade Humana, 35, 1131 . https://doi.org/10.35919/rbsh.v35.1131

Issue

Section

Trabalhos de Pesquisa

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